Home > Általános > (Magyar) Budapest, Budapest, Te csodás… – Összehasonlítás Ázsiával

(Magyar) Budapest, Budapest, Te csodás… – Összehasonlítás Ázsiával

Sorry, this entry is only available in Magyar.

  1. Eva Matus
    July 30th, 2012 at 12:03 | #1

    épp ma olvastam egy jó idézetet ami nagyon jól illik ide:
    “Why do you go away? So that you can come back. So that you can see the place you came from with new eyes and extra colors. And the people there see you differently, too. Coming back to where you started is not the same as never leaving.” ~ Terry Pratchett

  2. györgy54
    July 30th, 2012 at 17:19 | #2

    sziasztok Útazók ! Ugyanezt éreztem tavaly nyáron én is. Ez a HONVÁGY. Csak te bővebben kifejezted. Igen Budapest egy gyönyörű, ember számára élhető város. Nincs az a kegyetlen bűz, por,szeméthegyek, a gyerekmunka, az óriási tömeg, az éjjel-nappal kürtölő autók tömege. Van tér van levegő. normális közlekedés emberibb élet. Viszont az nagyon szomorú ,hogy az emberiség kb, 70%-a indiai vagy talán még rosszabb körülmények között él. Tehát örűljünk mi magyarok ,hogy ide születtünk itt élhetünk ezen a csodálatos helyen. Ha valaki panaszkodik a “sanyarú sorsáról” beszélek neki arról amit, Indiában tapasztaltam. Merem állitani egy hazai hajléktalannak jobb élete van mint Indiában több millió embernek. Olyan mértékű a nyomor amit egy eu-s polgár nehezen tud elképzelni. Százezrek élnek az országutak mentén csecsemőktől az aggastyánig a porban zajban mocsokban. És ez az igazi India. Nem az utazási irodák által bemutatott kirakat.
    További jó utat kivánok Nektek.

  3. pierre1
    July 30th, 2012 at 18:56 | #3

    Sziasztok!

    Előny még Magyarországon az, hogy ha nincs kedvünk/időnk/pénzünk távoli tájakra utazni, akkor olvasgathatjuk interneten azok beszámolóit, akik megtették :).
    Egy hónapja találtam Rátok, eddig tartott végigolvasni a bejegyzéseket. (Persze már a régi túráitokat is elolvastam ám.) Nagyon tetszik a blogotok, amikor olvaslak úgy érzem, hogy Veletek vagyok én is. Szerintem sokan vagyunk így ezzel.
    Ehhez a bejegyzéshez: Elhiszem hogy nagy a különbség Budapest javára onnan nézve. Az én nagy bajom az, hogy innen nézve ez a különbség egyre gyorsabban csökken, ahelyett hogy növekedne.

    Kis forgalmat és hátszelet Nektek!

  4. July 31st, 2012 at 00:51 | #4

    Sziasztok Unokaházaspár !
    Érdekes Árpi amit most leírtál több mint egy éves ázsiai utazásaitok és tapasztaltak után és kihangsúlyozva csak Budapest város szempontjából. A beszámolókból mink akik soha nem jártunk ázsiai nagy városban majdhogy nem ugyanezeket állapítottuk meg. Sőt én meg Éva mama akik a második világháború előtt is éltünk Budapesten és 14 éves korban már helyes ítélő képességgel rendelkező gyerekként tanúsíthatjuk ezeket a megállapításokat A budapesti ivóvíz tisztasága világhírű volt még inkább mit most, mert akkor a csőrendszer amin érkezik még legtöbb helyen 70 évvel fiatalabb volt mint most.Példa: Tolna városában élt akkor Varga Pista bácsi műbútorasztalos mester (anyai ágon) nagybátyám. Időnként megjelent budapesti lakásunkban és mikor édesanyám megkérdezte, hogy miért jöttél fel Budapestre, van valamilyen hivatalos elintéznivalód? Válasza a következő volt, nem nincs semmi, csak feljöttem jó ízű és egészséges vizet inni.
    Más tömegközlekedés: Buszjárat sokkal kevesebb volt, de felszíni villamosjárat sokkal több és sűrűbb és ha ritkán megtelt a rajta lévő ülőhely akkor a kalauz (minden kocsin volt és nem volt ráfizetéses a BESZKÁRT = a mai BKV) kiakasztotta a megtelt táblát és aki ezért erről a járatról lemaradt türelemmel megvárta a következőt, mert az pár perc múlva érkezett. Sok minden ma már nem igy van de ez a szellem megalapozta azért a mai helyzetet
    Persze a volt angol gyarmatbirodalom országaiban régebben nagyon kevés pénzt szántak az infrastruktúra fejlődésére (biztonságos áramellátás, higiénikus csatornahálózat kiépítés stb ). főleg ha az ottani népsűrűséget is számítjuk. Ezért nagyon is érthető, hogy a kanapészörfös ismerőseid akik hasonló gondolatvilágú emberként érkeznek Budapestre csodásnak találták fővárosunkat az általatok megállapított helyzet miatt is.
    A mai beszámolóban lévő helyes és igaz megállapításokat indokolja az a honvágy is ami a gyomrotokon keresztül kezd jelentkezni 10000 km Ázsiai tekerés és az ottani kosztolások után. Továbbra is csodáljuk a küzdő képességeteket és kívánjuk, hogy ezt és az egészségeteket is sikerüljön megőrizni további utazástok során is. Lali papa és a már alvó Éva mama.

  5. Ajsa, Peti, Marianna
    August 2nd, 2012 at 12:48 | #5

    Árpi! Nagyon tetszik a cikk, jó összehasonlítási alap a közép-kelet európai városok és dél-ázsiai 3. világbeli civilizációk között.
    A legfőbb különbség szerintem a tudás – tudatlanság. pl. Indiában bármit kérdezel egy átlag helyitől thike, vagyis rendben. Indiában megszokott dolog, hogy a nagyvárosok külső részein, ott végzik el a pisi-kaki dolgukat ahol éppen állnak. Saját példámon pl. egy orisszai vidéki távolsági buszjáraton egy 30-as férfi állt a buszon mellettünk (mi ültünk). Arra lettem figyelmes, hogy a férfi a tömegben a buszon finoman szólva is behugyozott, szerencsére nem tolta le a gatyáját. A tömegből csak nekünk tűnt fel ez a szokatlan dolog, ami európai szemmel nem normális undorító. Azonban a helyi felfogás szerint normális.
    Ehhez képes az európai cigányok is kultúrlénynek számítanak.
    Számos egyéb példát tudnék leírni, de felesleges, mert mi nem értjük őket, de szerintem nem is kell, mert a világuk teljesen más.
    Árpi csak egy kis kiegészítés, a CNG nem egyenlő az LPG-vel. Az utóbbi autógáz, propán-bután alapú gáz, max. nyomása 40-50 bar, míg a CNG sűrített földgáz, ami a háztartási földgáz kompresszor általi felsűrítése általi nyomása 200-250 bar.
    A CNG-nek sokkal kisebb a káros anyag kibocsátása, ezenkívül a legfőbb érv a CNG mellett, hogy azt Diesel autókba, buszokba, kamionokba is be lehet építeni. Nem kell hozzá töltőállomást kiépíteni, elég egy kis házi kompresszorral a vezetékes földgáz fölsűríteni és itthon is lehet tankolni az autót. Sajnos itthon az E-on és Főgáz nem engedélyezi a pakisztáni CNG kompresszorokat, pedig akkor jelenleg 160-180 Ft/l-es gázáron lehetne otthon megtankolni az autót (persze ez jövedéki adó mentes). Pakisztán különben CNG nagyhatalom.
    Az LPG – cseppfolyósított gáz – Liquefied petroleum gas
    a CNG – Compressed natural gas – vagyis sűrített földgáz

  6. August 2nd, 2012 at 15:11 | #6

    @Ajsa, Peti, Marianna
    Köszi a pontosítást! Vagyis inkább javítást! :) A buszon hugyozós sztori tényleg elég meredek “élmény” lehetett… :) Nézem a FB mailetek, és holnap kérdezzük a hajót! ;)

    Nagyon élvezzük Bangladest, persze itt is vannak nehéz pillanataink, napjaink, na de nem is lennénk Ázsiában, ha nem így lenne! :)

  7. Rody
    August 6th, 2012 at 22:07 | #7

    Az ember csak a saját körülményeihez viszonyít mindent. Persze, ha keletre indulunk egyre több mindent találhatunk amihez képest jobb nekünk. Sőt, a világon mindig lesz valaki akinek rosszabb nálunk (és ezt mindig fel lehet hozni ha valaki panaszkodik valamire), de mindig lesz olyan is akinek jobb. Árpi, azért ha az útitervet továbbra is tartjátok fogtok ti még olyan helyeken is járni amelyekhez képest Budapest van elmaradva… nem kicsit.
    Talán egy fontos dolog kimaradt, maguk az emberek… Itt nem tudnám elképzelni, hogy estefelé kóvályogva az utcákon egy család behívjon vacsorára meg szállásra :)

  1. August 13th, 2012 at 08:01 | #1