Home > Általános > (Magyar) Utunk 2011-ben, a számok tükrében

(Magyar) Utunk 2011-ben, a számok tükrében

January 4th, 2012

Sorry, this entry is only available in Magyar.

Categories: Általános Tags:
  1. Arpi
    January 4th, 2012 at 08:26 | #1

    A táblázatban benne maradt 2012. január elseje, a 205. nap, tehát igazából csak 204 nappal és 9,5 euróval kevesebbel kellett volna számolnom, de most már nem fogom kijavítani, a lényegen nem változtat ez a kis hiba. :)

    Amúgy mit gondoltok a számokról? Sok, kevés, meglepődtetek?

  2. Ivi
    January 4th, 2012 at 08:48 | #2

    Tisztelem a fegyelmezett pénzköltéseteket nagyon! Én is spórolós vagyok egy bizonyos téren, de azért utazás közben a legnehezebb erre odafigyelni. Szóval, respect! Én nem lepődtem meg a számokon, tekintve, hogy Dani mesélte, hogy mennyire ügyeltek a részletekre, de azért óriási dolognak tartom, hogy a nem kevés napi teendő és a blogírás mellett még a költségeiteket is ennyire akkurátusan vezeted! Várom a beszámolókat, csodálatos embereket és kicsattanó egészséget kívánok nektek 2012-ben is! BUÉK!

  3. Grant Julianna
    January 4th, 2012 at 11:22 | #3

    Rolam mondja mindenki, hogy grafoman vagyok, de hat az Arpit nem lehet tulszarnyalni!! Fantasztikusan pontos es erdekes ez a tablazat. Tenyleg sok munka lehetett allandoan foglalkozni vele, de megeri. A szamok nem leptek meg, sem mennyisegukben sem aranyaikban. Utazas soran az etel, transzport es szallas a harom legnagyobb koltseg es ez Nalatok se volt maskent. Tenyleg impressziv, hogy 2000Ft alatt tudtatok tartani a napi kajat, belegondolva, hogy ezek voltak az extrem hideg utazas honapjai ahol se fozni nem tudtatok es ahol a hideg miatt tobb kaloria kellett a bringazashoz. Lenyugozo az egesz, csak igy tovabb!!

  4. January 4th, 2012 at 13:26 | #4

    Nagyon érdekes ez a részletes költségkimutatás!
    Meglepően alacsony összeg; különösen annak fényében, hogy ekkora összeget más szerencsésebb nagypénzű emberek egy egyszemélyes 10 napos egzotikus utazásra szoktak elkölteni! Az élményeiteket olvasva pedig az ár/érték aránya szerintem kiemelkedően jó; sőt fantasztikus! Indiában tényleg alacsonyabb összegekre lehet számítani. Ha vonatozni is szeretnétek, akkor ügyeljetek arra, hogy legalább egy hónappal az utazás előtt vegyétek meg a jegyeket! Egyrészt mert így olcsóbb, másrészt ami fontosabb; közelebbi időpontban már nem kaptok rá jegyet.
    További jó egészséget; újabb szép élményeket és állandóan lejtős utakon erős hátszelet kívánok!

  5. January 4th, 2012 at 13:44 | #5

    Helyesen készpénz :). Ha valami nem tiszta és van lehetőség, akkor legegyszerűbben itt tudod megnézni: http://www.magyarhelyesiras.hu/.

  6. Arpi
    January 4th, 2012 at 14:16 | #6

    @Pétör
    …és hol érdemes vonatozni Indián belül? Mondjuk Mumbai – Kerala? :) Épp most készítek útitervet Indiára (a holnapra esedékes útinapló kárára…), de ahogy nézem, ha a számunkra kellemes tempóban sok “megállóval” szeretnénk bringázni, áprilisra érünk Kerala-ba, ami kicsit késői már, mert ha megkapjuk a többszöri belépésre jogosító vízumot Indiába, akkor Sri Lankában is szívesen tekeregnénk, és csak aztán fel Kolkata-ba, és onnan vissza Nepál, majd Bangladesh-Burma-DK-Ázsia… Az a nyavalyás monszun, most meg az lesz a mumusunk! :)

  7. January 4th, 2012 at 16:36 | #7

    Árpi! Köszönöm, hogy név szerint említve köszönöd meg a remélhetően gyümölcsöző segítséget. Dolgozom még a projekten, s remélem mind a nyomtatott, mind az elektronikus sajtóban “be tudlak nyomni” egy-két helyre.

    India.
    Nepál becenevű világjáró barátom beszámolóit hallgatva a pár évvel ezelőtti indiai vonatozásról és Árpi – természetes – ragaszkodását a kerékpárhoz, sok vonatozást nem prognosztizálok Indiára…

  8. bébé
    January 4th, 2012 at 20:03 | #8

    Sziasztok!

    Még a legelején írtátok, hogy kb 5 euró/nap/fő a büdzsétek. Ennek kb az 1,7-szeresét költöttétek eddig, jórészt a világ “olcsóbb” felén, ha a táblázat alapján jól tévedek. Nyilván ezzel összefüggésben kerülnek elő az ausztrál munkavállalás ötletei, ami nem könnyű tekintve az ügymenet nehézségét. Ilyen téren nem lehet, hogy könnyebb legyőzni a bürokráciát pl Malajziában? (ott is van pénz, pl szerveznek pénzdíjas kajakversenyt, ami Európában is ritka)
    Mindketten írjátok, hogy erősen soványak vagytok, ami nem csoda, 7000 km tekerés után. A saját tapasztalatom az, hogy napi egyszeri főttételben van az energia, még akkor is, ha az csak a legegyszerűbb gázfőzőn készült étel. Ezzel a hozzáállással én egy 4600 km-es túra alatt (napi átlag 100 km tekeréssel) nem fogytam semmit. Persze ez a kérdés szerintem erős összefüggésben van a mentális állapottal is, amit az állandó változás, és “reggelmégnemtudomesteholfogokaludni” kérdés jobban igénybe vesz, mint a hétköznapi élet. Egy ilyen hosszú túra valójában olyan, mintha elköltöztetek volna egy teljesen más életformába egy időre. Szóval egyetek sokat és sokfélét, abban van a fizikai energia, mentális energiát pedig egymásban való közösségetekből nyerhettek, azáltal hogy átlendítitek egymást a holtponton!
    Ehhez kívánok nektek az eddigiekhez hasonló sok erőt és Istenbe vetett bizalmat az új évben is!

  9. January 4th, 2012 at 20:23 | #9

    @bébé
    Nagyon köszönjük! :)
    A 10 euró/nap csak egy cél volt, de hamar beláttuk, hogy ez nem fog menni. Csalódottak azért nem vagyunk! :) Mindenesetre továbbra is valljuk, hogy ez lehetséges, pl. Isztambulig benne voltunk ebben a keretbe. Európában nincs nagyon vízumköltsége a magyarnak, és ha kőrtúrát tervez az otthonától indulva, akkor a közlekedés is kiesne, csak hát mi ilyen nagyravágyóak lettünk, hogy a körtúrát a világ körül szeretnénk! :) Ez kicsit megdobja a költségeket…

    Eszünk főtt ételt szerintem majd minden nap, sőt van, hogy egy nap többször is, de itt annyira más kaják vannak, hogy nagyon… és a higiéniás állapotok, pontosabban a higiénia szinte teljes hiánya miatt majdnem minden hónapban megy a hasa valamelyikünknek. Szerintem ilyenkor veszítjük el a kilókat. Ezért is nagyon jó, hogy most több hetet állunk, álltunk. Most próbálunk sokat enni és visszahízni! :)

    …és megtervezni legalább körvonalaiban, hogy merre is tovább… Pár nap, és kiderül, hogy milyen vízumot kapunk Indiára, ez alapjában fogja meghatározni a következő fél évet. Ha megkapjuk a multiple entry-it, akkor nyitva állnak majd a kapuk Sri Lanka, Nepál és Bután felé. Ha nem, akkor futunk majd pár kört odabent Indiában is, és ha akkor sem jön össze a multiple entry, akkor talán lemondunk ezekről az országokról.

  10. January 4th, 2012 at 20:23 | #10

    Szia Árpi !
    Megállapítom , hogy a közmondás igaz : “az alma nem esik messze a fájától” és az unoka se a nagyapjától. Ugyanis én is minden hónapban és minden évben összesítve csinálok ilyen kimutatást a költségeinkről, mint amilyet Te most küldtél. Éva mamával mi is ketten vagyunk,tehát össze lehet hasonlítani. Én most csak kiragadtam egy hónapot (2011.májust)
    Átlagosnak volt mondható, és most közlöm ugyanezeket, havi átlagos kiadás: 172782 Ft
    KAJA 41,7 % 2409 Ft/nap
    Szállás (REGIE) 33.0 % 1853 Ft/nap
    Közlekedés (gyakorlatilag) 0 %
    Kommunikáció (TV,telef,intern,) 7.6 % 426 Ft/nap
    Felszerelés (beruházás) 6.8 % 378 Ft/nap
    Szórakozás,kultúra 3.4 % 189 Ft/nap
    Egészség (orvosságok stb) 7.3 % 410 Ft/nap persze mert 80 év felett vagyunk
    Összesen: 100.0 % 5665 Ft/nap x366nap:12 =30.5nap
    5665 x 30.5=172782.5 Forint
    Tehát a végső konklúzió a helyben maradás és a kissé nagyobb komfort na meg az öregség
    5665-4704= 961 Ft /nap költséggel nekünk többe kerül itthon naponta az élet mint Nektek a világ körüli utazáson. Hajrá tovább Magyarok. Lali papa

  11. hvcsaba
    January 4th, 2012 at 20:42 | #11

    Sziasztok!

    Nagyon jó az összegzés. Őrület, hogy mire nincs időtök. Bringázás, naplóírás, meg költségek pedáns vezetése.

    Külön tetszik, hogy a költségeket átváltottad eurora is. Már csak az a dilemma, hogy mostantól milyen forint-euro árfolyammal fogsz kalkulálni? Egyszerűen kiszámíthatatlan. Bár gondolom azzal az árfolyammal számolsz, amin vettétek.

  12. hvcsaba
    January 4th, 2012 at 21:04 | #12

    Árpi!

    A lánctányér cserével érdemes még várni! A szerelőm mindig azt mondja, addig amíg a fogak nem hajlanak hátra, megoldható a dolog, ha a fogakat megreszeli az ember!

    Na jó, persze ha cserélni kell, akkor cserélni kell, csak gondoltam, megosztok veletek egy pénztárca kímélő trükköt. Nyilván jobban jártok, ha nem kell valahol a sivatagban vesztegelnetek egy lánctányér miatt.

    Még egy kérdés, amiről eddig még nem esett szó: ha eddig még nem is, de ezután találkozhattok olyan állatokkal, melyek veszélyesek? Tudjátok, kígyó, skorpió, tengerparton majd medúzák, stb. Ebből a témából készültetek? Tesztek valamilyen óvintézkedést?

  13. January 4th, 2012 at 21:19 | #13

    @hvcsaba
    Lali papa, ez ÓRIÁSI!!! :) Már, hogy Lali papa is csinál ilyen kimutatást, és nem az, hogy ilyen drága az élet. Persze Lali papáék megérdemlik a kényelmet, sőt még többet is megérdemelnének, végigdolgoztak két életet – fejenként egyet-egyet. :)

    Egy “játékot” már régóta szeretnék játszani Lali papával! Tudom, Lali papa még fiatal, de az egyszerű számítás kedvéért számoljuk Lali papa eddigi életét 100 egységben. Ha ezt a száz egységet fel kéne osztani olyan részekre, hogy gyermekkor, dolgozott évek, és nyugdíjas évek (de tetszés szerint kitalálhat más életszakaszokat is Lali papa, pl. egyetem, katonaság, Ádi+Csaba gyermekkora…), úgy, hogy nem a tényleges, valós évek szerint ossza fel Lali papa, hanem úgy “ahogy érzem” ( ((c) – Ivi :) ) vagyis ahogy Lali papa érzi, ahogy megélte, ahogy látja, tartalomban, értékben, akkor hogyan tagolná be Lali papa a 100 egységet? Éva mama válaszát is szívesen veszem, vagy más, hasonló szép korban járó olvasóink válaszát is. …és válaszolni sem muszáj, vagy lehet e-mailben is. ;)

  14. January 4th, 2012 at 21:39 | #14

    @hvcsaba
    Köszi a lánctányér tippet! Mivel az első lánctányérunk könnyű aluminium, szívesen cipelünk belőle egy-egy tartalékot. Már fordítottunk rajta egyszer, de a reszelés még nem jutott eszünkbe. Nem is értem pontosan, hogy mit és hogyan kéne reszelni rajta. Talán azért merthogy oldalra eldeformálódnak a fogaskerekek a csúcsaiknál, és így megakadhat a fogaskerék két láncszem között, a lánctest oldalában? Nekünk kicsit vastagabb a láncunk a Rohloff miatt, így talán ezzel nem lesz gond. Akárhogy is, szerintem az a tuti, ha hamarosan rendelünk valahová magunk elé egy-egy lánctányért, és talán még ha most kicseréljük, akkor a lánc még passzolni fog az újhoz is, és ha az új is megkopott, visszatehetjük a régieket, ami tovább kophat, tovább nyúlhat hozzá a lánc, majd megint csere… ameddig csak bírják a cuccok! :) Szerintem így leszünk a legköltséghatékonyabbak hosszútávon plusz még tartalék is lesz nálunk. :) Egyszer (de valószínű többször is, mert sok ezer km-t megyünk még bringával – Insallah) biztos venni kell még lánctányért, akkor meg miért ne inkább előbb, mint túl későn? :) De írjátok meg, ha tévedek.

    Az állat dolog pont a napokban jutott eszembe nekem is amikor egy F-9-es szektorban található parknak nevezett sisnyásban próbáltam futó mozgást imitálni. Nem készültünk ilyenekre, pedig rémisztgettek a haverok az ausztráliai állatvilág veszélyeivel. Mégis, amikor Barbarát kérdeztük erről, szinte kinevetett. Ez nyilván valós veszély, de nagyon-nagyon kicsi. És igyekszünk figyelni erre is, pl. a parkban futás tervét direkt sok iszlamabadi barátnak említettem, és csak biztattak, nem említettek veszélyt. Így fogunk tenni a jövőben is. Szerintem a helyiek tudják mindig a legjobban, mi lehet ránk veszélyes, és mi nem.

    Aggódtunk már egy sort a malária miatt Gilgitben, amikor beértünk 2000m alá. Ugyanis ez már malária veszélyes terület, igaz most nincs szezonja. Oli leintett minket, hogy first of all, don’t worry, először is ne aggódjunk. Másodszor hordjunk hosszú ujjút, és ha kell fújjuk magunkat szúnyog riasztóval. Harmadszor ha tünet van, azonnal orvos, vagy ha egy napon belül nincs kórház, akkor van nálunk Malarone(azt hiszem, de lehet egy másik szer – az amelyiket lehet így a tünetre is bevenni ilyen esetben)

    Megteszünk mindent, van rajtam több réteg ruha, mint hosszú, igaz szúnyogoknak híre sincs, csak hideg van! :)

  15. January 5th, 2012 at 07:47 | #15

    @bébé
    Bocsi, hogy Árpi helyett válaszolok, de egyelőre még bőven benne vannak a tervezett átlagban. Az zavarhatott meg téged, hogy a terv 5 euró/nap/FŐ volt, a fenti grafikon pedig sima napi bontást használ és nem fejenkéntit. Vagyis eddig fejenként ~913 Forintot költöttek kajára naponta, ami 3 euró alatt van.

  16. Skulo
    January 5th, 2012 at 09:36 | #16

    Minden elismerésem a költségösszegzésért, úgy látom megérte felhánytorgatnom az előző két út során ezt a témát :-)

    Érdekességképpen itt van a két fő száma annak, hogy én mit költöttem naponta átlagban az elmúlt egy évben:
    Kaja: 1203 Ft
    Közlekedés: 525 Ft
    Ebből főleg az utóbbi az érdekes, mert ugye többet járok bringával és tömegközlekedéssel, mint autóval, és a nagy külföldi utak még nincsenek is benne, mert azok szinte mind “munkáltatói kiküldetések” voltak.

  17. Németh András
    January 5th, 2012 at 10:57 | #17

    Árpi, amit ti költöttetek az egyáltalán nem sok. Ha azt veszem hogy nekünk a tavalyi évben olyan 3 milliós volt a bevételi oldal és hát sajna nem tudok belőle túl sok megtakarítást felmutatni… tehát a többségét el is költöttük. Akkor lazán kijön fél évre a 1-1,5 millió…

  18. January 6th, 2012 at 19:56 | #18

    @Arpi

    Kedves Árpi! Ahogy kérted, az indiai utazáshoz egy elég hosszú javaslatot küldtem neked a privát üzenetekben! Ez nem azt jelenti, hogy javaslataimat meg is kell fogadnod! Azt vetsz el belőle, amit akarsz…. :-DDD A vonatozásról sokat tudnék írni, de sajna hosszan. Egyre ügyelj! Ha valamelyik állomáson, vagy peronon állsz és nincs kiírva angolul csak hindiül az információ, feltétlen árgus szemekkel egyeztesd a vonatszámot a jegyeden találhatóval!!! (Szerencsére a számok arabok!) A vonatozáshoz kérlek olvasd el az alábbi linken küldött alig egy hónapos úti-tapasztalataimat! A vonatozás Aurengabad után kezdődik! http://www.szegediwiw.hu/profiles/blogs/2011-vi-indiai-utam-november-7-t-l-december-6-ig?xg_source=activity Minden jót kívánok nektek!!!

  19. January 6th, 2012 at 20:29 | #19

    @Arpi

    Ja és egy rendkívül költségtakarékos információt is közlök veletek: Bárhol is jártok India kis- és nagy-, (valamint fő) városaiban, mindenütt fogtok találni legalább egy, de akár több szikh Gurudwara nevu csodas temlom-komplexumot, ahol nem csak fantasztikus egyházi szertartasokon vehettek részt, de rendkívül szivélyesek és vendégszeretők is! Kivétel nélkül minden komplexumban óriási konyhák üzemelnek és a szikh hívőket és a messziről jött idegeneket kitörő örömmel és lelkesedéssel fogadják, ingyenes szálláshelyet és étkezést kaptok (korlátlan fogyasztással általában dál… :-D) mindenhol!!! Cserében sok fotót csináljatok és ígérjétek meg, hogy felkerülnek az általatok megadott honlapotokra 360fok.. Meglátjátok, előre fogják értesíteni a következő helységben lévő Gurudwara- templomot, illetve kérjétek el tőlük a következő címét! Meglátjátok, hogy milyen szinte hihetetlen vendégszeretetük van!!! Én ugyan csak egy esti szertartáson voltam náluk, de utána (idézem korábbi magamat :-))) “a fopapjuk es segitoik bemutattak az egesz komplexumot. Nagyon meghatotta oket, mikor elmondtam, hogy tavaly Ladakban Choglamsarban egyutt dolgoztam kb. 40 szikh onkentessel az arvizkarosultak kozponti kozossegi hazanak epitesen. Utana kozos vacsoran es teazason vettem reszt veluk. Meghato volt, hogy a fiatalok ebben a kozossegben mennyire tisztelik az oregeket es mennyire orzik az osi hagyomanyokat. Ok is viselik a hagyomanyos “kirpan”-t, azaz kek atalveto barsonyszalag vegen a gorbe ezust tort. A hajukat nem vagjak, hanem gyonyoru turban moge rejtik, a fiatalok pedig egy selyem fekete sapkafeleben elol kis csavart bubban hordjak.” Minden jót kívánok nektek “Szögedrül”!

  20. January 6th, 2012 at 20:48 | #20

    @Pétör
    Hú Péter, nagyon köszönjük! Elolvastam minden leveled, és egyre jobban várjuk Indiát! :)
    Talán minden amit írtál, nem fog beleférni, mindenesetre rengeteg nagyon hasznos információt kaptunk, amit fel fogunk használni, és nagyon köszönünk!!! :) Így leszel Te is részese az útnak! ;)

  21. January 6th, 2012 at 20:59 | #21

    @Arpi
    Csak vigyázz, nehogy az elkövetkező néhány hónapban egyszer csak hirtelen megjelenjek Indiában nálatok vendégségben! Ezt nem ijesztgetésnek szántam, mert ha Isten segít bennünket, akár valóra is válhat ez az álmom, ha jól mennek kinn a dolgaink; amit nagyon remélek! De jó is lenne együtt biocajozni néhány napot veletek!!!

  22. Peti, Ajsa, Mariann
    January 11th, 2012 at 20:56 | #22

    Sziasztok!

    A több mint 6 és fél hónap alatt, azért szerintem sokat költöttetek. Azonban ezt, úgy mondom, hogy én elég spórolós, zsugori vagyok, szállásra a legvégső esetben adok ki pénzt. Üdítőt ételt is nagy ritkán veszünk, egyszer egy hónapban. Minden ember másképpen költ utazás alatt, vagy akár letelepedett életformában is.
    Mi fél év alatt üzemanyagköltséggel együtt nem költöttünk ennyit. Pedig, sokszor 13-14 liter gázolajat evett a lakóautó. Igaz csak 14.000 km-rt mentünk és sok helyen 240 Ft-os üzemanyagáron tankoltunk, a méregdrága Törökországot meg átkannáztam kerozinnal és étolajjal.
    egyéb példák: Biciklivel egy barátom Ázsiában egy év alatt 200.000 Ft-ot költött, lényegében csak a vízumdíjakra meg internetre. Csak a meghívásos helyeken aludt és evett, CS, HC…
    A nagyon olcsó sem követendő példa, mert mindennek meg van az előnye és a hátránya is. Sok japán világutazó elindul egy kompjeggyel a zsebében Kínába és max. 100 ezer jennel, amikor elfogy koldul, vagy beáll melózni. Ez sem egy életcél, de sok utazó élvezi, én nem.

  23. January 11th, 2012 at 21:17 | #23

    @Peti, Ajsa, Mariann Igen, azt kifelejtettem az összefoglalóból – és ezért nagyon örülök, hogy írtatok – , hogy a mi büdzsénknél sokkal-sokkal kevesebből is ki lehet jönni, és ez nem azt jelenti, hogy kevesebb élménnyel, sőt… de mondjuk inkább úgy, hogy másfajta élményekkel. Mi ezt a módot választottuk, de az új évvel eddig sikerült igen szépen visszafogni magunkat. Szállással együtt – hála az őrült helyiek és a szuper kedves honfitársaink kedvességének – kajára alig költve eddig kijöttünk kevesebb, mint napi 2000 Ft-ből, de még ebből le szeretnénk adni, azzal, hogy ezentúl szállásra se költünk(ennyit..). Ebben nincs benne az új útlevelek, és az indiai vízumok árai, ami ugye megint egy kisebb vagyon volt.

    Amúgy grat, ahhoz, ahogy Ti utaztok (akik nem tudnák a “Peti, Ajsa, Mariann” névből: http://360fokbringa.hu/hu/002-asia/soso-es-a-lakokocsival-utazo-magyar-csalad ), mint már írtam, példa értékű! :) Nektek is kéne egy blog, hogy az emberek lássák, így is lehet élni, ráadásul családdal, gyerekkel, ez az igazán oltári!!! :)

  24. Peti Ajsa Mariann
    January 11th, 2012 at 22:34 | #24

    Sajnos még mindig ugyan ott állunk. Idő hiányában nem hiszem, hogy írunk valamit. Talán majd nyugdíjasan. A ti blogotokba is csak időnként olvasgatunk bele, kb. egy héten egyszer.

    További élményeket és Jó tekerést Punjabban!

  25. Viki
    January 14th, 2012 at 18:12 | #25

    Sziasztok,

    azt szeretném kérdezni, hogy hogyan sikerült szponzorokat szereznetek?

    Én is tervezek (azért ettől kisebb) túrákat, és igazán jól jönne bármiféle segítség nekem is (jelenleg “szegény diák+ vagyok).

    Üdvözlettel,

    Viki

  26. Péter
    February 1st, 2012 at 23:35 | #26

    Szevasz Árpi!
    Lehet kicsit késő írok, mert lemaradtam a naplótok olvasásában.
    Lánc és a lánckerék élettartamát úgy lehet legegyszerűbben növelni, ha tisztítod(minden 2.héten) és olajozod(akár naponta) minél gyakrabban.
    A lánc + lánckerék csere úgy a leghatékonyabb, ha együtt cseréled a láncot a lánckerékkel. Ellenkező esetben a már megnyúlt lánc gyorsan koptatja az új lánckerekeket és durva esetben akár meg is ugorhat rajta.
    Bár én 24 sebességes láncváltót használok, ahol acélból van a hajtókarral együtt a 3 lánctányér.
    Én csak a láncot cseréltem 2700km-nél és most cseréltem a hátsó lánckeréksort és a láncot, de a hajtókart még nem, mivel azon kisebbek az erőhatások, kopások amiatt, hogy egyszerre több fogon oszlik meg a terhelés.
    A ti összeállításotokban lehet más a képlet, mert sokkal erősebb láncotok lehet (nem HG) és hosszabb is, ami nagyobb élettartamot is jelent+ láncvezető csőben fut ami kevesebb szennyeződést enged az olajozott láncra.
    Lehet az első lánctányér azért is van alu-ból, hogy egyszerre kopjon el a hátsó kis lánckerékkel.
    (én az acélt jobban szeretem) ja és a reszeléssel sokat nem tudsz hozzátenni a lánckerék élettartamához, de ezt inkább nem részletezem.

    Szóval ha már kopottak a cuccok én mindenből vennék tartalékot és egyszerre cserélném le.
    + jobb kerékpárboltokban láncnyúlásmérő segítségével meg lehet nézni, hogy mennyire jó/rossz a láncod, a lánckereket meg úgyis látod.
    Lehet unalmas egy kicsit, de remélem hasznos a hozzászólásom.

Comments are closed.